Bijna alles wat uw organisatie op de been houdt kost geld – en het onderhouden én up-to-date houden van uw IT zeker. Toch levert het inschakelen van een goede Managed Service Provider voor uw IT vaak meer op dan het kost. We hebben de 8 voordelen op een rijtje gezet:

  1. Focus op uw corebusiness

Waar geld wordt uitgegeven – al dan niet aan IT – is het een goede zaak dat de rest van de organisatie zich kan focussen op het bedienen van klanten en het verder ontwikkelen van je propositie. Het uitbesteden van IT buiten de organisatie brengt de rust die nodig is voor het optimaliseren van je product of dienst. Met een goede Managed Service Provider heeft u geen omkijken meer naar uw eigen IT. De organisatie is compleet ontzorgd en uw medewerkers kunnen zich richten op wat belangrijk is: uw klanten.

  1. Grip op uw IT-budget

Investeringen in nieuwe IT-technologieën zijn continu nodig: om bij te blijven bij de ontwikkelingen, maar ook om uw concurrentie voor te blijven. Maar wat is echt nodig voor uw business? En wat is de zoveelste holle trend? Weet u het? Een goede Managed Service Provider houdt voor u in de gaten wat er echt nodig is aan investeringen in IT om uw organisatie voorop te laten lopen. Een Managed Service Provider combineert nieuwe IT-toepassingen en best practises en heeft veel kennis (mensen) en procesorganisatie in huis rondom IT-beheer. Een Single Point of Contact vertaalt zich bovendien vaak ook in financiële voordelen. Werken met een enkele Managed Server Provider in plaats van 5 verschillende leveranciers heeft ook als voordeel dat het niveau van de service en de opbrengsten duidelijk zijn vastgelegd in een Service Level Agreement (SLA). Zo kunnen jaarbudgetten vroegtijdig en realistisch vastgesteld worden.

  1. Schaalbaarheid

Veel bedrijven opereren in steeds sneller veranderende markten. De klantvraag wisselt soms meerdere momenten per jaar. Hoe speelt uw organisatie in op deze marktveranderingen en blijft uw IT aangehaakt bij de vraag vanuit de business? Met een goede Managed Service Provider kunt u de omvang van uw IT – licenties en serverruimte bijvoorbeeld – gemakkelijk op- en afschalen.

  1. Single point of contact

De meeste organisaties komen er niet onderuit om te werken met verschillende IT-contracten voor verschillende diensten (telefonie, printer, netwerk, servers). Dit betekent: een hoop tijd en energie en uren die besteed moeten worden aan iets anders dan uw klanten. Heeft u een Managed Service Provider, dan neemt deze al deze aansturing van u over. Storingen en problemen worden opgelost en uw mensen hoeven geen moeilijke technische gesprekken te voeren die ze eigenlijk niet begrijpen.

  1. Compliance en security

Onderdeel van de steeds sneller veranderende wereld is dat wet- en regelgeving ook veranderd. Bent u in control en compliant (ISO-certificaten, AVG/GDPR)? Een goede Managed Service Provider is op de hoogte van alle regelgeving rondom IT – omdat ze dit voor al hun klanten moeten managen. Zo hoeft u niet meer wakker te liggen over de vraag of uw IT wel voldoet aan de wet.

  1. Altijd IT-expertise

Iedereen die op zoek is naar IT-personeel weet hoe moeilijk het tegenwoordig is om goed gekwalificeerde IT-ers aan je organisatie te binden en te behouden. Een goede Managed Service Provider garandeert dat je altijd toegang hebt tot de up-to-date kennis en kunde van echte IT-professionals, doordat zij de juiste mensen in huis hebben gehaald om u de service te kunnen bieden.

  1. Geen werkonderbrekingen, hoge servicelevels

Niets is vervelender dan een IT-systeem dat uitvalt en voor langere tijd onbruikbaar is. Gefrustreerde collega’s, verlies van data, schijven die vollopen. De enige manier om IT-downtime te voorkomen: regelmatige security updates en regelmatige controles op onregelmatigheden in datastromen binnen de organisatie. Een goede Managed Service Provider monitort uw IT continu en reageert proactief op afwijkingen. Zo blijft uw IT non-stop functioneren.

  1. Strategische partner die met jou meedenkt

Met een goede Managed Service Provider haalt u eigenlijk een eigen CIO/CTO in huis. Een strategische IT-expert die proactief met u meedenkt hoe IT uw business het beste kan ondersteunen. Want IT hoeft geen verliespost te zijn. IT kan en dient werkelijk bij te dragen aan de groei van uw organisatie.

IT niet als kostenpost maar als groeifactor

Met Fortezza hebben wij een sterke mening over de strategische en operationele meerwaarde die een Managed Service Provider moet bieden. Daarom zorgen wij altijd dat we goed opgeleide professionals in dienst hebben op verschillende kennisgebieden. Daarom hebben klanten van Fortezza 99.8% up-time en geen onnodige onderbrekingen door IT-systemen die uitvallen. Ook denken wij altijd mee met onze klanten. In welke markt opereren ze? Hoe blijft IT echt aansluiten op de nieuwste ontwikkelingen – in de business en in de IT?

Wij zijn goed thuis in het begeleiden van eindgebruikers en omdat wij ook verstand hebben van IT, kunnen wij de nieuwste technieken inzetten om uw organisatie meer geld te laten verdienen.

Ook geïnteresseerd in IT als een groeifactor? Neemt u eens contact op met David Douwstra.

David Douwstra
Senior ICT Manager
+31 70 3277281

Related Posts